
Moncler 70. Yılını Kutluyor
Moncler, markanın 70. yıldönümünü kutlamak için bir dizi etkinlik planlıyor, ancak yönetim kurulu başkanı ve CEO’su Remo Ruffini geleceğe bakmayı tercih ediyor. “Evet, kutlamak istiyoruz ama Moncler’in önümüzdeki 70 yılı için bir sonraki adım ne olacak, yarın bizi ne bekliyor? Benim ilgilendiğim sorular bunlar,” diyor Ruffini, yıl dönümü için tasarlanan “Sonsuza Kadar Olağanüstü” kampanyasını sunarken. “İddia küstahça gelebilir, ancak sürekli olarak kendimize meydan okumak bizim gücümüzdür” dedi.
Milano’daki ofisinden, etrafı karla kaplı dağların fotoğraflarıyla çevrili Ruffini, moda haftası kapsamında Cumartesi günü Milano’da düzenlenecek akşam etkinliği öncesinde morali yüksekti. Moncler’in kuruluş tarihine atıfta bulunan 1.952 müzisyen ve dansçının , Gotik katedralin bulunduğu şehrin kalbi olan Piazza Duomo’da bir performans sergilemesi ile oldukça hareketli olması bekleniyor. Hepsi, yıldönümünün odak giysisi olan beyaz bir Maya ceketi giyecek. Mirasa ve markanın köklerine yürekten inanan Ruffini, Moncler’in iş dünyasındaki yetmiş yılını simgelemek için bu giysiyi seçti.
Ruffini için kilit nokta, Moncler’in dünya çapındaki farklı topluluklara erişimini daha da genişletmek. “İlişkiler işlemlerden daha önemlidir, eğer ilişkiler varsa işlemler takip eder” dedi. “Dünya çapında her zaman mikro toplulukların bir evrimi vardır ve onları engellemek karmaşık bir iştir, ancak yapmamız gereken bu” diye itiraf etti. 2018’den beri güçlü bir şekilde benimsediği bir strateji olan “Lüks moda eskiden ayrıcalıkla ilgiliydi, ama şimdi topluluklarımızı inşa etmek daha önemli”.
Bu amaçla Moncler, Frieze sanat fuarına denk gelen 12-16 Ekim tarihleri arasında Londra’ya inmeden önce 5 – 9 Ekim tarihleri arasında New York’ta gerçekleştirilecek olan “Extraordinary Expedition” çok şehirli etkinliklerini sahneleyecek.
Bu amaçla Moncler, Frieze sanat fuarına denk gelen 12-16 Ekim tarihleri arasında Londra’ya inmeden önce 5 – 9 Ekim tarihleri arasında New York’ta gerçekleştirilecek olan “Extraordinary Expedition” çok şehirli etkinliklerini sahneleyecek.
New York, Londra ve Seul’de, çok duyusal bir film, koku alma efektleri ve sis, yağmur ve rüzgarın organik duyumları, etkileşimli ve sürükleyici deneyimlere katkıda bulunacaktır.
Ruffini , “Lüks artık mülkiyetle ilgili değil, deneyimlerle ilgili” dedi.
New York, Londra ve Seul’deki her sergide, yedi “Bellek Kutusu”, diğerlerinin yanı sıra Moncler’in uyku tulumu veya ilk K2 keşif gezisinde kullanılan şişme ceket gibi arşiv öğelerini sergileyecek.
Ayrıca 20 Ekim’den itibaren tamamen sanal olacak ve kişisel WeChat profillerinde kullanılabilen bir Çin ayağı olacak.
Maya, metalik platinden çeşitli pastel tonlara veya orman yeşili, kamp ateşi turuncusu ve orman menekşesine kadar 13 özel renkle sınırlı sayıda yeniden tasarlandı. Platin versiyonu hariç her ceket, Moncler’in yeni, hafif, yıkanmış ve lake naylonundan üretilmiştir. Daha geniş kesimli yeni silüet, pratik genişletilmiş kapüşonla daha da fazla hareket özgürlüğü sunarken, ön fermuarın yerini çıtçıtlar alır.
“Olağanüstü Sonsuza Kadar Yıldönümü” logosu, bir sonsuzluk halkasının orijinal logoyu yeni 70. yıl dönümü dağ amblemi ile ikiz ettiği sol kol cebini süslüyor.
Aynı zamanda Moncler, dijital sanatçı Antoni Tudisco tarafından oluşturulan Web3 çözümleri platformu Arianee ile ortaklaşa bir NFT teklifi sunacak ve 500 sınırlı sayıda platin Moncler Maya 70 ceketi bir NFT ile ilişkilendirilecek. Bir QR kodu aracılığıyla Moncler Maya 70 ceketlerinin sahipleri NFT’lerini talep edecek ve diğerlerinin yanı sıra yeni ürünlere ve özel etkinliklere davetiyelere erken erişim sağlayacak. Ruffini, moda endüstrisinin hala metaverse’i keşfetmekte olduğunu ve NFT’leri etkinleştiren “yaratıcı yetenekleri anlamaya ve onlarla konuşmaya başlamanın önemli” olduğunu itiraf etti.
Ayrıca Ruffini, yedi tasarımcıdan 15 Ekim’den itibaren haftalık olarak piyasaya sürülecek olan Moncler Maya ceketini tekrar ziyaret etmelerini istedi. Onlar Palm Angels’tan Francesco Ragazzi; Thom Browne ; Frgmt’den Hiroshi Fujiwara; Rick Owens; Giambattista Valli; Pierpaolo Piccioli ve Pharrell Williams. Ruffini, “Bunlar yolculuğumuza çok katkıda bulunan tasarımcılar” dedi.
Valli, Moncler’ın moda şovlarına ve modaya yaklaşmasına yardımcı olarak markanın “daha sofistike” tasarımlar sunmasını sağladı ve Williams, “şirketin imajını değiştirmeye ve yeni küresel müşterilere ulaşmaya ve bizi yeni bir müzik vizyonuna açmaya” katkıda bulundu.
Ayrıca rüya gibi ve cüretkar tasarımlarıyla Piccioli’nin ve Browne’ın yaratıcılığını övdü. İkincisi, “sofistike gözü” ile Moncler’in şişme ceketlerinde naylon yerine kaşmir ve Harris tüvit denemelerine yardımcı oldu. Ruffini, Ragazzi’yi küçüklüğünden beri tanıyor ve “kendi çizgisindeki başarısından gurur duyduğunu, bunu hak ettiğini” söyledi. Owens’tan yönetici, “abartılı kişiliğini ve Moncler’i moda trendlerinden kurtulabilecek şekilde yorumlamasını” beğendiğini söyledi. Fujiwara’dan bahsetmişken, tasarımcının “Amerikan sokak giyimini bir Japon merceğinden yorumlamasıyla” çok ilgilendiğini söyledi.
Bu ay Moncler, 70 yıllık öncü dağ tarihini kutlayan ve Ruffini’nin markanın mirasına olan hayranlığını ve saygısını yansıtan “Sonsuza Kadar Olağanüstü” kampanyasını başlatıyor.