
Salvatore Ferragamo Artık Sadece “Ferragamo”
Salvatore Ferragamo, Milano Moda Haftası öncesinde değişikliğe gitti.
1927’de Salvatore Ferragamo tarafından kurulan Florentine mode evinde bir değişiklik dalgasının ardından; pandeminin mali darbesi, yaratıcı yönetmenin Paul Andrew’dan genç Maximilian Davis’e ani değişim; yöneticilerinin yeniden yapılandırılması ve artan enflasyon karşısında bir aile şirketi olarak sağlam durmasıyla; marka yeni bir imajla kendini yeniden keşfediyor.
Markada bir şeyleri değiştirmenin zamanı gelmişti. Paul Andrew’un Nisan 2021’de ayrılmasının ardından genç Maximilian Davis, yaratıcı yönetmen olarak atandı. Aslen Trinidad ve Tobagolu olan 26 yaşındaki gelecek vaadeden tasarımcı, Londra’da kendi adını taşıyan etiketini kurdu ve gelenekleri sarsmaktan ve 95 yıllık bir markayı yenilemekten açıkça korkmuyor : Salvatore Ferragamo’dan Ferragamo’ya.
Salvatore Ferragamo’nun kendi adını taşıyan markası şimdi, mirasını gururla sürdüren ailenin soyadı olan Ferragamo’yu benimsiyor. Sözlü bir şekilde markanın tam adını telaffuz etmek zaten çok nadir olsa da , bu tarihi Floransa evinin değişime açık olması, Maximilian Davis’e yeni bir çağ açması için tam yetki vermeye hazır olduğunu gösteriyor.
Yeni Ferragamo logosu , resmi olarak böyle, sadece sade; Riccardo Tisci’nin gelişiyle Burberry’nin logosunu ve monogramını ve daha yakın zamanda Tommy Hilfiger’ın yeni monogramını yeniden markalaştırdığı bilinen ünlü İngiliz tasarımcı Peter Saville tarafından hayal edildi. Yazı tipi, Floransa Rönesansı’nın taş yazıtlarını andırıyor.
Ferragamo’nun yeni görsel kimliğinin bir parçası olarak marka yeni bir amiral gemisi rengi sunuyor; Pantone renk enstitüsüne kayıtlı koyu kırmızı, 3546C gölgesidir; Tıpkı Valentino’nun 2022 sonbahar/kış için yaptığı gibi, imzasını parlak kırmızıyı Pembe PP olarak adlandırılan doymuş bir pembe ile değiştirdi.