
AZ Factory Yeniden Yapılandırılıyor
Şimdiye kadar yalnızca dijital olan AZ Factory, Paris’te erkek ve haute couture moda haftalarını geride bırakacak bir pop-up mağaza işletecek ve Alber Elbaz’ın girişiminin dönüşeceğinin habercisi olacak.
Marais bölgesindeki 16 Rue de Minimes adresinde 21 Haziran-8 Temmuz tarihleri arasında açık olan 3500 metrekarelik alan, kısmen özel mağaza, kısmen showroom, kısmen marka inkübatörü ve kısmen kültürel küratör olacak ve bu alanda başlatılan seri işbirliklerini detaylandıracak. Kurucunun ilk “misafir arkadaş” tasarımcı Thebe Magugu ve ikinci Esther Manas ile geçişini anlatıyor.
Magugu’nun AZ Factory için koleksiyonu satışta olacak, Manas’ alıcılara ve basına gösterilecek, üçüncü bir amigo, yeni moda mezunu Cyril Bourez, ikonik Elbaz tasarımlarını ileri dönüşümlü vintage Americana ile yorumlayan 35 benzersiz görünümü ortaya çıkaracak. : Hawaii gömlekleri, spor formaları ve benzerleri.
AZ Factory, 2019’da Elbaz ile ortak bir girişim kuran Compagnie Financière Richemont içinde küçük bir holding gibi olacak projeler için getirdiği bazı yeteneklere yatırım yapmayı bile düşünebilir. Start-up, akıllı kumaşlara ve tasarım, dağıtım ve iletişimde yerleşik hikaye anlatımı, problem çözme ve eğlenceye odaklanan ilk tasarımlarını Ocak 2021’de tanıttı.
Tüm bu yeni gelişmeleri özel bir röportajda açıklayan Richemont yöneticisi Mauro Grimaldi, açılır pencereyi “gelecekte AZ Factory ile yapmak istediklerimize dair dokunsal bir deneyim” olarak nitelendirdi.
Geçen Ocak ayında AZ Factory’ye katılmasından bu yana, Richemont’taki Fashion & Accessories Maisons CEO’su Philippe Fortunato’nun stratejik danışmanı olan Grimaldi, koleksiyonlar yerine ürün “hikayeleri” ile lanse edilen Elbaz’ın temel “önemseyen akıllı modalar” fikrini koruyan strateji ve iş modelini ince ayar yapıyor ve detaylandırıyor.
“Bağımsız yaratıcılığı desteklemek istiyoruz” dedi. “Bence lüks içindeki tüm büyük gruplar için çok önemli bir şey.”
Daha önce Printemps International’ın CEO’su olan Grimaldi, AZ Factory’nin konuk yaratıcılarla yılda yaklaşık altı ürün hikayesi planladığını ve Mart 2023’e kadar şimdiden işbirliği yapan dostları olduğunu söyledi.
Tüm konuk dostlar, Elbaz’ın ölmeden önce işe aldığı tüm ekip üyelerine, yalnızca bir tasarım stüdyosu, atölye, pazarlama kası ve iletişim kanalları gibi tüm ekosistemi sunarak, bazı yönlerden moda ödüllerine benzer avantajlar bulacaklar.
Grimaldi, Magugu ve Manas’ın ” güçlü profesyonellerle bu alışverişi ve alışkın olduklarından daha geniş bir ekiple çalışma olanağını sevdiklerini” kaydetti. “Onlara finansal destek sunuyoruz… Bu ortak koleksiyonu üretip finanse ediyoruz ve web sitemiz ve Net-a-porter ve Farfetch gibi diğer platformlar aracılığıyla dağıtıyoruz.”
AZ Factory ayrıca Magugu işbirliği için bir showroom düzenledi ve onu Selfridges, Saks Fifth Avenue ve Bergdorf Goodman dahil olmak üzere 30 özel mağazaya sattı.
Perakende satış resepsiyonu hakkında “Yeni tasarımcılar için çok büyük bir merak ve ilgi var” dedi.
Grimaldi, “Tüketici bakış açısından, benzersiz koleksiyonlar bulabileceğiniz güzel bir e-mağaza olmak istiyoruz” dedi. “Bu nedenle, bir marka olmaktan, koleksiyonları desteklemek, finanse etmek ve dağıtmak için bir araç haline geliyoruz.”
Bazı yaratıcı dostların AZ Factory’nin teklifinin yinelenen bir parçası haline gelebileceğini, bazılarının ise tek seferlik olabileceğini kaydetti. Ürün hikayelerinin büyük olasılıkla çeşitli fiyat noktalarını yansıtacağını ve bazılarının dünyanın yalnızca belirli bölgelerinde dağıtılacağını belirterek, “Her koleksiyon farklı bir yörünge izleyecektir” dedi. “Gerçekten bir perakendeci gözüyle çalışıyoruz.”
Grimaldi, ziyaret eden tasarımcıların bir sezondan daha uzun süre kalabileceğini ve hatta AZ Factory’nin yatırım çekebileceğini kaydetti.
“Belirli sayıda yükselen markayı finanse etmeyi ve dağıtmayı başarırsak, bu kesinlikle karlı bir faaliyet haline gelebilir” dedi ve güçlü bir marka ve iş sonuçları küratörlüğüne sahip başarılı çok markalı showroomlara bir benzetme yaptı.