
Balenciaga City Çantası Yeniden Canlanıyor
Şu anda Y2K modası hakimken, 90’ların en ikonik çantalarından birinin 2022’ye geri dönmesi şaşırtıcı değil. Tabii ki, çağı tanımlayan Balenciaga City çantasından bahsediyoruz.
2001 yılında yaratıcı yönetmen Nicolas Ghesquière’in görev süresi boyunca piyasaya sürülen bu çanta, daha önce Motorcycle City Bag olarak biliniyordu ve tam olarak tahmin edilmemiş olsa da, moda evinin en çok rağbet gören tasarımlarından biri haline geldi.
Balenciaga, başlangıçta Ghesquière’in tasarımını benimseme konusunda isteksizdi ve o sırada piyasadaki diğer çantalara kıyasla çok yapısal olmadığını savundu. Başlangıç olarak, sadece 25 torba üretime alındı, ancak kükreyen bir ticari başarı kanıtlamaya devam etti.
İronik olarak, el çantasının çekiciliği tam olarak logosuz, rahat ve yapılandırılmamış siluetinde yatıyordu ve kolunda görünmeyen bir Noughties It kızı neredeyse yoktu. Kate Moss’un başarısında büyük bir payı vardı ve Olsen ikizleri ve on yılın ‘boho chic’ stilinin küratörlüğünü yapmakla tanınan ünlü stilist Rachel Zoe’nin o zamanki müşterisi Nicole Richie gibi. Glastonbury’den Coachella’ya, dönemin ve festivallerin simgesi olan Starbucks’ın klasik çekimlerinden kırmızı halıya serpiştirilen bir tarzdı.
Bu yıl artık üretimi olmayan ‘Balenciaga City çantası’ arayışları, sevilen modellerin yoğun talep görmesiyle arttı. Tasarımcı yeniden satış sitesi Vestiaire Collective’de, Balenciaga City Bag satışları 2022’nin ilk beş ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 arttı ve Nisan 2022’de geçen yıl nisan ayına göre yüzde 36 arttı.
Balenciaga City çantasının ünlü onaylarını takip eden ve yatırım yapmak için önceden sevilen Noughties ürünlerini arayan Y kuşağı ile bu mantıklı. Vestiaire Collective’e göre, yıllar içinde defalarca geri dönüşüyle kendini kanıtlamış, sertifikalı bir koleksiyoncu ürünü, zamanla değeri artmasa da değerini koruyan bir ürün ve en başarılı olduğunu kanıtlayan koyu renk grupları.