
Etro’nun Yeni Kreatif Direktörü: Marco De Vincenzo
Marco De Vincenzo, İtalyan markasının kadın, erkek ve ev koleksiyonlarından sorumlu yeni kreatif direktörü olarak 1 Haziran’dan itibaren Etro’ya katılıyor.
De Vincenzo’nun ilk tasarımları, Milano Kadın Moda Haftası sırasında Eylül ayında 2023 baharı için olacak.
Kurucu Gerolamo “Gimmo” Etro’nun daha önce kadın, erkek ve ev koleksiyonlarının yaratıcı direktörlüğünü yapan çocukları Veronica, Kean ve Jacopo, Temmuz 2021’den beri özel sermaye L Catterton tarafından kontrol edilen ev ile iş birliğine devam edecek.
Etro’nun CEO’su Fabrizio Cardinali, De Vincenzo’nun “renkler, baskılar ve kumaşlar konusundaki duyarlılığı sayesinde, Marco’nun Etro’nun olağanüstü mirasını en iyi nasıl yorumlayacağını bileceğinden eminiz” ve “Etro’ya yeni bir ivme kazandıracağını” söyledi.
Tasarımcı, Karl Lagerfeld ve Silvia Venturini Fendi ile Fendi danışmanı olarak yıllarca aksesuar konusunda çalıştı. Cesur renklere, yoğun emek isteyen giysilere, optik efektlere, zengin kumaşlara ve sofistike süslemelere olan gözü, 2014 yılında Roma merkezli tasarımcıyla ortak bir girişimde bulunan LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton’un dikkatini çekti.
Geçen yıl Nisan ayında De Vincenzo, 2009’da piyasaya sürdüğü adaşı markasını LVMH ve diğer ortağı MMGP Srl’den geri satın aldı . İkinci şirket aynı zamanda De Vincenzo koleksiyonlarını üreten üretici firma olan Cieffe Milano’yu da kontrol ediyor.
2014 yılında markaya yatırım yapan LVMH yüzde 45 hisseye sahipken, MMGP Srl şirketin yüzde 35’ini kontrol ediyordu.
Ocak ayında tasarımcı, kariyerinin izini süren, moda şovlarının ve sunumlarının önüne geçmeyen tarzları ön plana çıkaran ve “Mondovisione” adlı 130 sayfalık bir kitap yayınladı.
Şubat ayında, iki yıllık bir aradan sonra adaşı sonbahar 2022 koleksiyonunu sunmak için Milano Moda Haftası’na döndü ve geçtiğimiz yıllarda ikinci el mağazalarında keşfettiği sevilen modaya yeni bir soluk getirdi.
Cardinali , Asya’nın sunduğu fırsatlara odaklanarak markanın müşteri tabanını büyütmek, yeni kategorilere genişletmek, dijital varlığını geliştirmek ve küresel genişlemeyi desteklemek amacıyla Eylül ayında Dolce & Gabbana’dan Etro’ya katıldı.
Etro, imzası olan şal motifi, seyahatten ilham alan cesur desenleri ve değerli kumaşlarıyla tanınır. Şirket 1968 yılında bir tekstil firması olarak kuruldu. 80’lerde erkek ve kadın hazır giyim koleksiyonlarına, aksesuarlara, güzelliklere, kokulara ve ev eşyalarına doğru genişledi.
Etro, Milano ve Londra’dan Paris, New York, Pekin ve Tokyo’ya kadar çeşitli şehirlerde amiral gemileri bulunan 58’den fazla ülkede 140 butikten oluşan küresel bir mağaza ağına dayanmaktadır.