Monday Haziran 9, 2025
Forums
Advertisement
Edit
Sosyomat Sosyomat
  • most recent news
  • trending news
  • most read
  • All Video
  • Image gallery
  • more
Technology

İphone Reklam Engelleme Programı

Mart 17, 2021
Technology

Call Center

Mart 17, 2021
Technology

Akılda kalıcı E-posta Konu

Mart 28, 2021
Technology

Teknoloji Ve İnsanlar

Mart 28, 2021
Fashion

2021 Jean Modası

Mart 28, 2021
Bitcoin ile para kazanma
Technology

Bitcoin ile para kazanma

Mart 29, 2021
  • Accessibility
  • Help
  • Contact
  • About qoxag
Sosyomat Sosyomat

Breaking News

Bez Bebek dizisini Yağmur’u büyüdü! Asena Keskinci’nin seneler sonraki hali

Kurban Bayramı’nda İstanbul’da çocuğunuzla gidebileceğiniz mekanlar!

Sakız çiğnemek faydalı mı, zararlı mı? Diş hekimleri anlatıyor

Makyajınızın tüm gün kalıcı olmasını nasıl sağlarsınız?

Burcunuz evinize hangi renkleri getiriyor? Ev dekorasyonunda burç renkleri rehberi

IMDb puanlarına göre sıralanmış 30 unutulmaz romantik film: Aşka yolculuk

Deniz sonrası saç bakımı: 8 işlevsel ürün ve bakım önerileri

Bu hafta burçları neler bekliyor? 9-15 Haziran 2025 Haftalık burç

9 Haziran 2025 Günlük burç yorumları: Hangi burcu neler bekliyor?

Diş hekimlerine göre dişlerinizi mahveden 9 alışkanlık

Sosyomat Sosyomat
  • Sosyomat
  • Technology
  • lifestyle
  • Travel
  • Health
  • Features
    • Post Layout
      • Post Layout
      • Post Layout 2
      • Post Layout 3
      • Post Layout 4
      • Post Layout 5(Sticky Sidebar)
    • Category Layout
      • Category Layout 1
      • Category Layout 2
      • Category Layout 3
      • Category Layout 4
      • Category Layout 5
    • 404
  • Fashion
  • Sports
  1. Home
  2. lifestyle
  3. Fosil yakıt değil yün giyin
 Fosil yakıt değil yün giyin
lifestyle

Fosil yakıt değil yün giyin

by admin Eylül 14, 2022 0 Comment

Dünyanın en tanınmış yün markası Woolmark, yeni bir farkındalık kampanyası başlattı. “Fosil Yakıt Değil Yün Giyin” sloganıyla startı verilen kampanya ile Woolmark, tüketicileri sentetik kumaşların fosil yakıtlardan yapıldığı konusunda eğitmeyi ve satın alma kararı verirken doğal kumaşları, özellikle de yünlü kumaşları seçmeye teşvik etmeyi amaçlıyor. Çünkü dünyada her 25 dakikada, bir olimpik havuz büyüklüğünde fosil yakıt, sentetik kumaş üretimi için kullanılıyor.

Woolmark’ın bu yeni kampanya stratejisinin merkezinde, lifler ve etki arasındaki bağlantı konusunda belirgin bir farkındalık eksikliği olduğunu gösteren araştırmaları yer alıyor. Araştırmalar, her 10 tüketiciden 8’inin sentetik liflerin kökenini bilmediğini ortaya koydu. Bu neden önemli? Çünkü gerçekler olmadan tüketiciler bilinçli kararlar alamazlar. Yün, gümüş kurşun değildir, ancak çözümün bir parçasıdır: doğal, yenilenebilir, biyolojik olarak parçalanabilir, dayanıklı ve geri dönüştürülebilir.

Woolmark’ın kampanya öncesi, ABD ve Birleşik Krallık’ta bir dizi odak grupla yaptığı araştırma, küresel tüketicilerin üçte birinden fazlasının sürdürülebilirlik için daha fazla ödemeye istekli olduklarını söylese de satın alma yolculuğunda elyafı dikkate almadığını gösterdi.

Görüşmecilerin üçte birinin, alışveriş tutumu olarak, sürdürülebilirlik için daha fazla ödeme yapmaya istekli olduğu ancak sentetik giysilerin fosil yakıtlardan üretildiğinin bilmediğine de dikkat çeken araştırma sonuçları, kampanyanın ana hedefi olan tekstil sektöründe çevresel bilinç kazandırma yönündeki hedefine de ışık tutarak oldukça değerli bilgiler içeriyor. Bu kampanyayla birlikte Merinos yününün doğada kendi kendine çözülebilir oluşu ve mikro plastik atık oluşturmaması özelliğiyle biyolojik döngüye olan katkısının daha fazla kişiye ulaşması ve Woolmark’ın belirlediği kalite standartlarında, çiftliklerden nihai tüketiciyle buluştuğu tekstil yolculuğunda, yün elyafının ekolojik ve insan sağlığı açısından kullanımının öneminin anlaşılması amaçlanıyor. Özellikle yün elyafının sadece kışlık olarak algılanmasının önüne geçerek, aynı zamanda nem tutucu özelliğinden faydalanarak mayolarda bile kullanılabilir oluşu üzerine de markanın çalışmaları devam ediyor.

Kampanya filminin senaryosu ve prodüksiyonu Park Village, Studio Birthplace ve daha önce Greenpeace’in Wasteminster kampanyasını gerçekleştiren 20Something firmasının işbirliğiyle hayata geçirildi. Kampanya filminin amacı; insanların bir dakikanın sonunda “bilinç kazanması” ve aslında “fosil yakıt” giydiklerinin farkına varması. 20Something’in strateji partneri olan Fran Docx’a göre asıl amaç; fosil yakıt bazlı sentetik kumaşlar ve yün gibi organik kumaşlar arasındaki tercih farkının gezegene olan etkilerinin farkına varılarak iyi anlaşılması. Özellikle “fast fashion” (hızlı moda) anlayışıyla birlikte üretimin hızlanmasıyla gardıroplarımızda daha fazla yer alan sentetik kumaşların aslında bir alternatifi olduğu ve bu alternatiflerden birinin yün gibi organik ürünlerle yer değiştirebileceğinin anlaşılması hedefleniyor.

Share This:

Previous post
Next post

admin (Website)

administrator

Leave a Reply Cancel reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Recent Posts

  • Bez Bebek dizisini Yağmur’u büyüdü! Asena Keskinci’nin seneler sonraki hali şaşırttı
  • Kurban Bayramı’nda İstanbul’da çocuğunuzla gidebileceğiniz mekanlar!
  • Sakız çiğnemek faydalı mı, zararlı mı? Diş hekimleri anlatıyor
  • Makyajınızın tüm gün kalıcı olmasını nasıl sağlarsınız?
  • Burcunuz evinize hangi renkleri getiriyor? Ev dekorasyonunda burç renkleri rehberi

Recent Comments

Görüntülenecek bir yorum yok.

Archives

  • Haziran 2025
  • Mayıs 2025
  • Nisan 2025
  • Mart 2025
  • Şubat 2025
  • Ocak 2025
  • Aralık 2024
  • Kasım 2024
  • Ekim 2024
  • Eylül 2024
  • Ekim 2022
  • Eylül 2022
  • Ağustos 2022
  • Temmuz 2022
  • Haziran 2022
  • Mayıs 2022
  • Nisan 2022
  • Mart 2022
  • Şubat 2022
  • Ocak 2022
  • Aralık 2021
  • Kasım 2021
  • Ekim 2021
  • Mart 2021

Categories

  • Blog
  • e
  • Eğitim
  • email
  • Fashion
  • Food
  • Health
  • lifestyle
  • love
  • service
  • Technology
  • Travel
  • Uncategorized
Most Recent
love

Bez Bebek dizisini Yağmur’u büyüdü! Asena Keskinci’nin

Haziran 9, 2025
love

Kurban Bayramı’nda İstanbul’da çocuğunuzla gidebileceğiniz mekanlar!

Haziran 9, 2025
love

Sakız çiğnemek faydalı mı, zararlı mı? Diş

Haziran 9, 2025
love

Makyajınızın tüm gün kalıcı olmasını nasıl sağlarsınız?

Haziran 9, 2025
Social Profile
RELATED Stories for you
bez-bebek-dizisini-yagmur’u-buyudu!-asena-keskinci’nin-seneler-sonraki-hali-sasirtti
love

Bez Bebek dizisini Yağmur’u büyüdü! Asena Keskinci’nin

by admin Haziran 9, 2025

Trump Towers, Kule 2, Kat 21-24, 34387 Şişli/istanbul Copyright © Doğan Burda Dergi Yayıncılık

kurban-bayrami’nda-istanbul’da-cocugunuzla-gidebileceginiz-mekanlar!
love

Kurban Bayramı’nda İstanbul’da çocuğunuzla gidebileceğiniz mekanlar!

by tempuser_2788638857 Haziran 9, 2025

Kurban Bayramı’nda İstanbul, çocukların hayal dünyasını renklendirecek, onlara unutulmaz anılar yaşatacak pek çok adresle

sakiz-cignemek-faydali-mi,-zararli-mi?-dis-hekimleri-anlatiyor
love

Sakız çiğnemek faydalı mı, zararlı mı? Diş

by tempuser_3947370799 Haziran 9, 2025

Öğle yemeğinden sonra nefesinizi tazelemek ya da uzun toplantılarda odaklanmak için sakız çiğnemek hepimizin

Sosyomat Magazin Haberleri Sosyal Medya Haberleri