
LVMH, Louis Vuitton’ın Doğumundan 200 Yıl Sonra Güçleniyor
Dünyanın en büyük lüks grubu LVMH, ilk üç çeyrekte yüzde 46 gelir artışı kaydetti, Moda ve Deri Ürünler bölümü için ilk yarıda rekor düzeyde organik büyüme sağladı ve gelecekteki lüks alıcının fethine öncülük etti.
2021’in ilk altı ayı, LVMH’nin en büyük bölümü olan Moda ve Deri Ürünler için organik büyüme açısından yüzde 81’lik bir sıçramaya yol açtı. GAM Investments yatırım direktörü Swetha Ramachandran’a göre lüks devi, genç nesiller tarafından benimsenen “daha az satın al, daha iyi satın al” zihniyetinden yararlanarak pandeminin ani etkilerinin geçmişini görebildi.
Yakın tarihli bir pazar güncellemesinde Ramachandran, 2035 yılına kadar lüks talebin yüzde 85’ini oluşturacağı tahmin edilen Millennial ve Gen Z tüketicilerinin, gelişen yeniden satış pazarı sayesinde [bu] zihniyeti giderek daha fazla benimsemekte ve lüks alımlarını bir yatırım olarak değerlendirdiğini açıklıyor.
LVMH, OFF-WHİTE VE TİFFANY YATIRIMLARI ÇEŞİTLENDİ
LVMH, hem klasik hem de modern lezzetler ile tüketicilere hitap etmeyi hedefleyen operasyonlarını yatırım yapmaya devam ediyor. Bunun iyi bir kanıtı, pandeminin zirvesinde LVMH’nin Tiffany’yi satın alması ve LVMH’nin mücevher işini, dünyanın en köklü mücevher markalarından birini ekleyerek güçlendirmesidir.
Ağustos ayında, LVMH cesur bir hamle yaptı ve merhum Virgil Abloh’un beyni odluğu Off-White’ın çoğunluk hissesini satın aldı. LVMH’nin spor giyim ve sokak stili pazarlarıyla bağlarını güçlendirdiği için bu yatırım şimdiden meyvesini veriyor. Ancak, bu anlaşma kamuya açıklandığında Bain & Company’nin belirttiği gibi, Abloh’un Louis Vuitton’un erkek giyim grubuna yardım etme görevi, lüks ve sokak giyim sektörlerinin artan tüketici odaklı iç içe geçmesinin bir yansımasıdır.
FashionUnited tarafından danışılan lüks pazar analistleri, bu “daha rahat, daha genç, daha akıllı lüks tüketici grubunun” önümüzdeki yıllarda sahip olmaya hazır olduğu artan ağırlığı da hatırlatıyor. Portföyünde farklı markaların gösterdiği gibi, LVMH iyi not almış görünüyor: Dior, ikonik Air Jordan spor ayakkabısını çıkarırken TAG Heuer artık Porsche’un yarış takımına ve Naomi Osaka da dahil olmak üzere sporculara sponsorluk yapıyor.
LVMH’NİN UZUN VADELİ STRATEJİSİ MEYVESİNİ VERİYOR
Barrons’un belirttiği gibi, LVMH’nin Bernard Arnault tarafından yönetilen uzun vadeli stratejisi işe yarıyor ve bunu son derece iyi yapıyor. Yayın, giyim sektöründeki büyük ölçeğine ek olarak, LVMH’nin bilinçli pazarlamadan, sayısız markayı alakalı tutmak ve daha genç müşterileri çekmek için ünlülerle iş birliği yeteneğinden nasıl yararlandığının altını çiziyor. Sadece LVMH, pandemi kaynaklı tedarik zinciri kaosunun ortasında marjlarını artırmakla kalmadı, ileriye bakıldığında, oldukça çeşitlendirilmiş LVMH, yüksek nakit akışını daha da stratejik anlaşmaları desteklemek için kullanmaya hazır.
LVMH, Ekim ortasında güçlü 3. çeyrek sonuçlarını açıkladı. Şirket, yeni koronavirüs pandemisinin düşük seviyelerinden gelirlerinin hızla toparlandığını gördü. Aslında, LVMH ilk üç çeyrekte gelirde yüzde 46 artış bildirdi ve bu toplam gelir 2019 seviyelerinin yüzde 11 üzerinde. Ayrıca, üçüncü çeyrek geliri yıllık yüzde 20 artışla 15.5 milyar dolara yükseldi.