
Manolo Blahnik Çin’deki Ticari Marka Anlaşmazlığını Kazandı
Manolo Blahnik, 22 yıllık bir hukuk mücadelesinin ardından Çin’de bir ticari marka anlaşmazlığını kazandığını duyurdu.
İngiliz lüks markası, bölgedeki bir kişinin ayakkabıları kapsayan ‘Manolo & Blahnik’ için ticari marka başvurusu yapması üzerine 2000 yılında Çin Ticari Marka Ofisi’ne (CTMO) şikayette bulundu.
CTMO, bir yıl sonra, sunulan kanıtların, şirketin korsan markasını dosyalamadan önce markanın Çin’deki itibarını kanıtlamakta yetersiz olduğu gerekçesiyle muhalefeti reddetti.
Bölgenin ticari marka sistemi, şirketlerin Çin’de ticari marka koruması elde etmek için CTMO aracılığıyla kayıt olmalarını gerektiren ‘ilk başvuru’ çerçevesine dayanmaktadır.
Süreç genellikle, herhangi bir kullanım niyeti olmaksızın tescil ettirip bir ismin haklarını elde eden ve ardından bir marka ülkeye yayılmak istediğinde tescili satmaya teşebbüs edenler tarafından markaların istismar edilmesiyle sonuçlanır.
MARKA İLK KEZ ÇİN’DE TİCARET YAPACAK
Çeşitli mahkemeler ve kuruluşlarla birden fazla davanın düşürülmesinden sonra, Manolo Blahnik sonunda davayı 2020’de Çin Yüksek Halk Mahkemesi’nin önüne getirdi ve davayı Haziran 2022’de yeniden yargılamada gördü ve nihai karara vardı.
Başvuru, 1970 yılında kendi adını taşıyan markayı kuran İspanyol tasarımcı Manolo Blahnik’in kendi adını kullanmasını ve Çin Anakarası’ndaki müşterilere satış yapmasını engelledi, ancak başarılı sonuç şimdi markanın ülke genelinde ilk kez ticaret yapmasına izin verecek.
Blahnik yaptığı açıklamada, “Çin’de ve uluslararası alanda, hem moda endüstrisinden hem de ötesinde aldığımız destek için gerçekten minnettarız” dedi.
Tasarımcı şöyle devam etti: “Bu cömert yardım, bu başarılı sonuca önemli katkı sağlayan bir faktör oldu. Çin Yüksek Halk Mahkemesine ve bu çok uzun davada yer alan herkese en içten teşekkürlerimi sunuyorum, bu dikkate değer bir sonuç. Çin’in güzelliğini ve zarafetini ziyaret etmek için geri dönmek için sabırsızlanıyorum.”