
Paris Couture Haftası’nda Modern Zanaatkarlık Kutlandı
Schiaparelli
En üst düzey kreasyonlar, Schiaparelli’deki Amerikalı tasarımcı Daniel Roseberry’nin, en duyusal şekillerde gelen neredeyse tamamen siyah, beyaz ve altın rengine indirgenmiş bir paletinin izniyle geldi. Heykelsi korsajlara, şapkalara ve büyük boy mücevherlere olan tutkusuyla Bay Roseberry’nin hayal gücünü evcilleştirmek mümkün değil.
Meta evrene ve diğer dünyaya bir selam olarak, model yüzlerin yörüngesinde dönen gezegen halkaları, irl’den daha bilimkurgu olan yaldızlı büstiyerler vardı. Giysiler önceki sezonlara göre daha az hacim ve renge sahipti, ancak görünümleri daha az çarpıcı değildi. En önemlisi, Schiaparelli moda evinin hem canlandırıcı hem de gerekli hissettiren bir mizah anlayışı var.
Christian Dior
Bu sezon Maria Grazia Chiuri feminist mesajları yumuşattı bunun yerine birçok işbirlikçisinin yetenekli insanlığını ve atölyelerinin “küçük ana hatlarını” vurguladı. Kıyafetten çorap ve ayakkabıya kadar zarif işlemeli parçalar, ölçülü zanaatkarlığın gerçek değerini görmeye ve giymeye gücü yeten müşterilerinin gözlerini kamaştıracak. Koleksiyon, her bir parçayı dikmek için gereken en iyi yapı ve bilgi birikimi ile ortaya çıktı.
Chanel
Monako prensesi ve ikonik aktris Grace Kelly’nin torunu Charlotte Casiraghi, Chanel’den özel dikim ceketi giyerek gerçek bir at üzerinde podyumda yürüdü, belki de bir couture haftası gösterisinin açılışını yapan en büyük gösteri buydu. İmza ceketi, sonraki sekiz görünüm için birkaç yinelemede, tüy kadar hafif, tüvit, mavi tonlarda ve ardından ekoseli, çizgili ve bukleli ceket elbiselerde tercih edilen kumaşlar olarak takip edildi. Katmanlar halinde ham kesim ipek organze bir elbise, konstrüktivist çiçek payetleri ve incilerle işlenmiş bir bolero üzerine payetli tül tüvit bir ceket ile giyildi. Sanat yönetmeni Virginie Viard, gösteri notlarında “kısmen manzara, kısmen bahçe ve kısmen açık tiyatro sahnesi” olduğunu söyledi.
Valentino
Pierpaolo Piccioli’nin Valentino couture serisi, şimdiye kadarki en kapsamlı model kadrosunda bazı tanıdık yüzler içeriyordu, ancak çoğunlukla haute couture podyumunda görülmeyen bir dizi vücut ölçüsü vardı. Gösteriden önceki bir ön izlemede Piccioli, “couture’da bu bedenleri asla göremezsiniz” dedi ve “kodları koruyarak, ancak değerleri değiştirerek” zanaatın temelini sarstı. Piccioli, her görünümü tek bir tarz ince modele sığdırmak yerine, tasarım aşamasından itibaren farklı vücut şekilleri ve orantıları kullanmış, bu da farklı bedenler benimsendiği farklı silüetler oluşturulduğu anlamına geliyordu. Piccioli’nin ünlü olduğu güzel renkler ve muhteşem kumaşlar nefes kesiciydi.